onsdag, oktober 08, 2008

I skogen finns det kottar =)

Efter en jobbig måndag med att sitta 90% bara i telefonen hela tiden så kom en inte roligare tisdag. Tisdag vare dags att ha en dag med bara nysning. En blanning av allergi, polyp och dam..... efter man nyst runt 1000 gånger på en timme så tar dte på kroppen. Skallen vill sprängas och man är helt slut i kroppen.

Meeen, då idag Onsdag känns livet bättre igen. Jag vaknade i morse och de va grått å trist ute. Men jag kopplade för vovven så gick vi till skogen. Behöver nämligen kottar efterssom jag ska göra jul dekoration. Å då äre bättre att plocka sånt nu istället för att plocka när snön ha kommit =) Det vart både gran och tallkottar, me jag ha som inga sprängda kottar. Å va ä sprängda kottar tänker ni nu. Nä, de ä inte sånna där kottar som man he dynamit i utan det är kottar som är utsprängda, dom är inte jämna och fina utan alla delar liksom spretar ut. Hörde Fia lotta trodde att de spretade när dom ha släppt sina frön. Det kan nog va mycke troligt, Jag ha faktiskt noll koll, vet bara vilka som är gran och vilka som ä tall. Det är ungefär va jag kan om kottar =)
Vi hitta en del när vi va ute, så nu ska dom få torkas så ska vissa sprayas silver, vissa guld och vissa ska va neutral...
Ne, nu ska jag ta och göra lite Lasagne.



Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...