onsdag, oktober 01, 2008

Effektiv värre...

Jaha du, nu ska ni veta att Kiwi vart effektiv nalta.

Jag ha satt fina höst blomster ute i två krukor som nu står på bron. Först trodde jag det skulle bli för mycke liksom i en kruka men jag ser nu när jag satt dom att det vart välldigt fint. Det vart liksom inte så glest så man tänker att "Kunde hon inte köpt en blomma till" men inte heller så man inte kan se blommorna för allt trängsel....
Dom pryder bron verkligen fint, å så marshall hållarna brevid. Om man kollar på bilden ser man sten plattan som leder upp till bron och så på vardera sida av bron ha jag två marshall hållare, svarta av snurrad stål. Å så på var dera sida av dom marshallhållarna, längst ute på bro kanten står dessa fina blomster krukor. Jag hoppas nu bara att dom ska överleva och se fina ut länge. Kiwi kan nämligen konsten att ta dö på allt, ta även dö på min plastblommor...hur vet jag inte =)
Håller äver på inne med att göra julbelysningen som ska hänga ute nu till jul, det är både kapa, måla, spika, nita och massa sånt men jag bli riktigt stolt...ja ä duktigt på sånt här...en sån där pynt fixare borde jag jobba med. Nån som känner för att anställa mig ?!? =) Jag kommer ta kort på det när jag ä klar med dom. Ska bara ut i skogen och plocka en massa kottar och sånt först...


Å så ha vi ju mina fina nyinköpta lyktorna som står brevid dörren. Det va nämligen som så att jag kom ihåg att min svärfar för några år sedan kapade bort den där stocken ni ser på bilden. Han tyckte vi skulle spara den om någon skulle vilja göra något av den där utväxten. Jag vet att den heter något speciellt men jag kommer inte alls ihåg vad det heter så för mig få den heta utväxt =) Man kan göra skålar av den vet jag för jag ha gjort en för längde sedan. Men efter ett tag vart den där bortglömd, så nu i veckan när jag gick och hämta ved till öppenspisen i gästrummet så såg jag den ligga där. Tänkte att då faan ska jag göra någe med den. Så jag tog den till altan och satt och grubbla ett tag. Den stå inte så stadigt så jag tvärsnickra ihop ett par fötter till den så nu står den välldigt stadigt om inte nån liksom välter sen med hjälp av handkraft. Tänkte då att jag ha ju liksom två lyktor som står på bron och jag vill ha höjd på en av dom. Det är finare om man ha en lite högre upp än den andra, bli inte så stelt. Borrade några hål i botten på lyktan och skröv sedan fast den i stocken (känns konstigt att säga stock när den är så kort). Jag tycker att det vart riktigt tjusigt. Jag ä inte heeeelt klar med den för jag vill dekorera med lite granris och någon kotte men jag är en bit på väg =) Synd bara att inte foten är lika mörk som träder....men det ska jag nog komma på något att dölja. Uppfinnesrik ä man så det räcker och blir över. Måste man ha ärvt från farsan, han kan bygga en traktor av en bult liksom ;)



Jo, förutom det så ha jag köpt två katt pelare som är 170 hög. Ni ser dom här på bilden, dock står dom inte längre där utan jag ha flyttat en till datarummet. Den står precis vid fönstret så Myst ligger typ nästan hela tiden där. Hon sover längst överst på knoppen och så ligger hon på den stora ytan och kollar ut på fåglar och allt annat som rör sig. Jag har nämligen det problemet att jag kan inte ha mina blommor vid fönsterna för att katten ska bara dit och få hon inte komma dig blir det knuff och styr så tillslut ha jag en mijon småbitar överallt. Tänkte jag löser det på detta sätt. Köpa pelare som är så hög att man kan ställa dom vid fönsterna så kan hon ändå kolla ut och matte kan ha sina blommor vid fönsterna utan att man blir arg varje dag för att få skrapa ihop en massa spitter och sånt. Visst, man se väll inte helt ut geonom fönstret, men ärligt talat....hur ofta står man och glor ut genom ett fönster. Bara när man ska vattna blommorna och man ska kolla vem det är som kommer å det kan jag ju ändå göra =)

Nä, nu ha jag snackat lusen av mig....=)

Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...