söndag, oktober 12, 2008

Helgen i stort!

Det vart ensamt i helgen som va. Erik jobbade helgen i Umeå så jag fick vara här hemma esam. Känns väll inge annorlunda men man bli vill på veckodagar efterssom man ä van han kommer hem och då äre liksom helg men nu när han inte kom helg så ha det vart en låååång vecka utan helg. Men jag ha rätt så mycke å många några nya rätter vart det gjorda och gu sä gött =)
Torsdagen vart det en helt ny rätt som faktiskt Erik gav mig ideen till. Jag tog fläskfile, delade den i två. Sedan salta/peppa rikligt och linda ett paket bacon på vardera rulle. Snabbstekte i pannen i gyllene margarin. Sedan i en ugnsäker form, blandade ihop grädde, sweet chili, dill, paprika pullver, peppar mix, lite vitlök, soja och sedan över fläskfilen. På med folie och in i ugnen på 175grader i 1 timme. De vart mmmmmm så gött med potatisgratäng till. Jag älska potatisgratäng vilket innebär att det görs till rätt många rätter =) Å efterssom man ä ensam hemma så re så trist att sitta nere vid matbordet och äta så jag käkade vid datorn, med en coca-cola å så WoW =) Va faktiskt en rätt bra kombo om man inte vart avbruten att skriva hela tiden men va faan...man ä väll multi funktionell =)


Jag skrev ju vid ett tidigare inlägg att jag flyttat en kattpelare till datarummet och det gillas av kisse kattarna. Mystan ligger oftast dag som kväll och tittar ut på fåglarna. Hon behöver inte tränga in sig mellan blommorna utan kan både sova slappa på denna avplats. Detta var kissarnas födelsedagspresenter och julklappar för några år frammåt =) Dom gick ju på över 3000kr tillsammans så =)
Annars i helgen så rensa jag kottar, tvätta, måla, fixa julbelysning, skrev olika recept till julkakor och inhandlingslistan och myyyycke myyyyycke mera. Vart en rätt produktiv helg faktiskt. En ny rätt vart skapad på söndag också. Med kyckling och potatisgratäng som jag hade över. Kycklingen vart ocså i ugn med en sås till precis som fläskfileen å kycklingen vart så underbart mör och saftig så jag tänker bjuda min mor och far på det nu när vi far upp till Stornäs den 25:de. Blir väll borta nästan en vecka. Ska bli kul för nu sist jag va uppe var i påskas så de ä dags nu igen =)
Nä, nu ska jag ta och fika lite sedan dags med lite städning och lite mera tvätt....
Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...