söndag, mars 30, 2008

Stornäs/Påsk =)

Ha nu vart i sommarstugan i 8-dar och faan så skönt de vart.

Vi ha fiskat, skotrat, grillat (dock inte allt på en gång ).
Börja med att vi först va hos Morsan och farsan och käkade påsk middag. Erik med familj va också där så vi vart några stycken. Tyvärr så va inte Henrik där för han va i stornäs med sin familj och levde livet =) På Söndagen där efter kom Kjell och Sussi med barnen förbi (Salivann och Taiga). Vi for och fiska och grilla, vart inte så mycket fisk men de vart gött fläsk =) Så på kvällen vart det lite sprit och så sov dom över i gästrummet i Stornäs. Mystan rädd som satan satt hela dagen under en säng tills ungarna hade gått å nannat, då våga hon sig fram. Sedan under veckan så spela vi lite WII spel, körde skoter och fiska lite. Men vi for också till Tärnmaby och Tärnavilt för att köpa lite ren kött, gött som faan.


Vi hade mer eller mindre fint väder hela veckan. De kom nån liten snö skvätt men inte vart de mycket.

Så for vi hem nu i Fredags efter ha ätit middag hos mor och far (pim mat). Har hållit på sedan dess och göra om i vardagsrummet och i köket. Jag håller allmänt på fixa dona, få till lite som jag vill ha det. Ska snart börja snickra till lite i köket så jag få min mittö och fler bänkar efter väggarna. Så ska vi lägga in klickgolv också....ja, de ä lite jobb men vi ska väll ta oss an vardagsrummet också för jag ska upp med spånskivor så att väggarna blir stadigare, å så lite tapeter =) Men de kan jag inte göra fråns vi fått byta ut de tre fönsterna som ska bytas och flyttas så....ja....jag få hålla tillgodo =)

Nä, nu ha jag tjatat klart...

Kram på er där ute =)

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...