tisdag, februari 11, 2014

Första veckan i Yttersel med Leo i fokus...

 .... lilleman hämtade vi förra Lördagen på kvällen /natten när vi hade flyttat klart för den dagen. Men det va inte fråns förra veckan vi kunde börja ta kort....man behövde lite tid att landa och så innan man tog fram kameran och kunde ge Leo mer tid. Linslus är han så att få kort är inte så svårt...man ska bara välja mellan dom hundratals korten vilka man ska lägga ut =)

Fick ett utlägg för några månader sedan att "varför lägger du ut så många bilder på Leo" bla bla bla det va tydligen skrämmande och skämmigt å bla bla bla. Alltså vill man inte läsa mina blogg inlägg behöver man inte och vill man inte kolla på facebook bilderna som jag lägger ut där behöver man inte. Jag räds inte för att säga vad jag tycker och tänker och kommer uppfostra Leo att göra samma sak. Så länge han kan stå för sin sak så ska han. Oftast lägger jag ut bilderna för min familj i norr och alla mina vänner som jag annars aldrig hinner träffa som faktiskt ändå vill följa ens liv lite. Skiter tamme faan i om det är stötande mot någon annan...vette tusan hur något kan va stötande när jag skriver om MITT, Leos och Pelles liv. Nä, vissa människor (speciellt kvinnor) kan konsten att ha så lite som pågår i sitt liv att man bara MÅSTE snacka skit om andras. Vill du inte läsa så läs inte....jag tvingar dig inte...(kärring jävel)....fick ja de sagt å =)

De flesta bilderna som kommer ut är ämnade åt min mor, far och bröder och brors barn uppåt. Träffa inte min familj där uppe så ofta min vill gärna att dom ändå på något sätt ska kunna följa Leos liv lite.... Det är synd man inte är hemma så ofta men vi ska se om man inte kan komma upp snart nu när man flyttat och allt sånt är klart. Måste ju få ha ett dop snart =)


Leo är nu 7 månader och det börja visa sig framsteg allt eftersom, han älska att dra sig fram och gärna upp på saker. Stå gör han så länge han bara få hålla tag i något, vi få tusan flytta på alla saker högre och högre. Tur man kan låsa vitrin skåperna =)


Leksaker fulla govena men det roligaste är faktiskt elkabeln till vitrinskåpet....jag ska dra kabeln upp efter väggen/dörrkarmen så KANSKE han ge tusan i den och annars få jag ställa någe i vägen....


Vaaa, va du så nära....skulle bara säga hej juh =)


Mammi!!!


Mystan trivs, hon blir mer och mer bekväm med Leo också.....vilket Leo utnyttjar när han är i racer stolen =)


Klättra....sååå underbart kul men kan också göra sååå udnerbart ont. Man han ä en hårding, är oftast bara uhu uhu å så vare bra. Upp å klättra igen.....







I can flyyyyyy!!!!


Mina favorit killar!!!


Pung kaninen =D Viken man den så blir den penis med pung =D....nä vi ä int alls snuskiga  =P


Alltså drooooly Mc. Pants!!! Finns en anledning varför jag vill tvätta soffan. Det är mer fläckar på den än vad som är ....fräscht för en soffa =) Måste hitta en möbel tvätt heeelt klart!!


Kom mamma....ska bara klappa kameran lite med mina rena fina fingrar  =D




Min glaaaader, sjuklingen men glad ändå =)



Äta lite mellanmål är underbart gött, speciellt när man få kladda på som bara den. Å så sitter man i kuta fort stolen så kan man alltid kuta iväg en stund å komma tillbaks när man vill ha mer. Svårare dock att mata han men det funka =)




Lära sig äta med sked tar ett tag...har inte helt repp om vilken del som ska in vart =D


Bantningsmetoden.....vän skeden åt fel håll, in så långt du kan å så spy. I alla fall host hos =)


Min leksaks låda får man fortfarande plats i....kul när mamma brumma runt en i den. Man kan juh faktiskt NÄSTAN sitta själv nu =)


Lill goset mitt, gör underbara framsteg. Nu ska vi bara få upp han i vikt också, olja och grädde och massa fett här ska gödas. Å han verka då inte klaga för det i alla fall....
Du går mig på nerverna ibland men när du då blir tyst för du sover vill jag väcka dig bara för att få gosa lite och se ditt söta leende. Så underbart glad jag ha dig!!! Min skitonge !! =)

Hojt!

1 kommentar:

Nicklas sa...

Det går nog bra att banta om man vänder skeden åt fel håll. :)
Är det bara jag eller se Pelle sliten ut på typ alla bilder. ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...