tisdag, januari 29, 2013

Härlig solig helg....

 .... nu när solen börja komma fram och man märker hur den också börja värma ute. Man får en liten strimma om hopp att det kanske nån gång ska bli vår...eller !?!? =)
Att inte ha ett hus man kan hålla på med får mig lite nedstämd, vet inte  om det kanske också ha någe med alla hormoner i ens kropp som flyger runt. Hört man ha lite häftigare humör när man vänta en son på grund av all testrone, i så fall väntar jag en son helt klart. Humöret kan va liiiite hetare än VANLIGT =)

Superhärligt ute idag, -3 och strålande solsken.......vart ute lite idag men inte lika mycke som jag skulle vilja. Att va ute och gå utan hund, utan pojkvän eller vän är inge kul. Jag är ingen city girl, ser hällre en älg och skog än vad jag se en massa folk och hus. Försöker göra det bästa av situationen, längtar dock till vår så jag få göra lite mysigt på balkongen. Sommarblommor kan liva upp ibland =)

Va hos barnmorskan igår och pratade lite, ska tillbaks på fredag och den 11:e så nu börja allt sånt komma igång också....kaaaansle får jag veta kön den 11:e men jag är rätt säker på vad jag har i magen =)
Ikväll blir det att hälsa på Pelles mamma, Bernt och på Pelles stora syster, sambo och lilla Tea. Så till helgen blir det att packa i pelles lägenhet som inte vart denna helg. Vet inte helt VAD som hände med denna helg men inget av det vi tänkte göra i alla fall =/



Sluggo och Myst myser i fönstret när solen kommer in, soldyrkare!



Lite smått å gött från förra veckan och veckan före den =) Jag ä som sagt SÅÅÅÅÅÅ snabb ibland med bilder, men här ovan har vi blåbärs muffins och vanliga vanilj muffins. Gilla att ha dom inne i ugnen så länge att toppen blir riktigt hård å krunchy...muuuums =)


En hemmagjord semla som bara är såååååååå god, dock så är jag nog mer förtjust i dom är Pelle ;) Han vill ha dom lite hårdare medans mina blir lite mjukare. Bullarna är nämligen nygräddade och mjuka så det säger SPLUTT om man tvärt tar en tugga... =P


En pastarätt som heter Riff Raff, så underbart gött och man kan äta den...igen å igen å igen å igen....ah ni fatta poängen =)

 Helgens goda mackor vart kyckling macka med mangoraja och så en typ med rostbiff, bea och potatis sallad. Så till detta ha man massa sallad, gurka, tomat och kanske lite paprika.....muuums. Å glöm inte persilja, kryddan är underbar helt klart!  


Kycklingen är en favvis, den är mer kryddad så den blir som godare liksom =)


Denna med rostbiff ha jag inte fått den smaken på än som jag söker efter men nån dag ska ni se jag hittar den.....


 Helgens middag vart två olika typer av pizzor, en korv pizza som jag gör varje gång jag gör Pizza och så en med köttfärs och bacon. Båda två vart riktigt goda och idag blir det sista biten, man äter 4 dar av det......man är godan less sedan =)

På min korv Pizza ha jag.....

  • lönneberga korv
  • salami
  • bacon
  • skinka
  • lök
  • tomat
  • ost
  • champinjoner
  • kryddor



På min köttfärspizza ha jag.....

  • köttfärs med taco smak
  • bacon
  • paprika
  • lök
  • tomat
  • skinka
  • ost
  • champinjoner
  • kryddor


På toppingen kan man alltid ta bea eller pizza toppingen dom säljer vid taco sakerna. Riktigt smarrigt.....
Man klara inte av mer än en bit för då dör du, min pizza består av FYLLNING...blir du inte mätt ha du någe fel någonstans =)
Haft en bra helg med god mat så man kan inte klaga, få se vad jag hittar på för gött nu i veckan. Lova Pelle göra mat som inte han ätit förut....som dock jag gjort förut så det kommer bli favoriter i repris =)

Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...