onsdag, februari 13, 2013

Pasta sallader

...... två olika typer av kycklingsallader fick va helgmiddagen för två helger sedan. Vi skulle nämligen hålla på med Pelles lägenhet så att stå timmar med att göra mat va inte precis något som lockade. Så på fredagen gjorde jag en kall pastasallad som håller sig i flera dar i kylen. Med dressing och vitlöks bröd så va man verkligen i himlen. 

Jag började med på torsdag lägga kycklig klubbor i en marinad och så på fredags morgon grillade jag dom. Vist man kan köpa färdig grillad men jag mena det blir så mycket godare och saftigare när man kan göra dom själva. Vi äter rätt mycket kyckling men jag försöker variera smakerna lite nu och då, denna kyckling fick en ört och apelsin marinad som inte alls va sä dum. Lite mycket kayene peppar men jag verka överlevt det också ;)


Kyckling Pasta Sallad....

  • knaprigt stekt bacon
  • grillad kyckling
  • sallad
  • tomat
  • gurka
  • majs
  • feta ost
  • makaroner
  • rödlök
  • cream fresh eller sallads dressing
  • vitlöks bröd
Koka pasta enligt anvisningarna, skölj i kallt vatten och vänd över lite oliv olja. Stek små bitar av bacon knaprigt, grilla kyckling och riv sönder köttet. Hacka sallad, tomater, rödlök, gurka men ta bort mitten delen, hacka feta osten. Sedan är det bara att blanda ihop....



Den vart riktigt god, vart två olika typer eftersom jag vill ha rödlök och majs men inte Pelle. När du serverar så servera med sallads dressing eller cream fresh, vi använde cream fresh till kycklingen  och dressing till skink salladen.


 Skink Pasta Sallad

  • Skinka
  • rökt sidfläsk
  • pasta
  • sallad
  • paprika
  • gurka
  • tomat
  • rödlök
  • ärtor
  • purjolök
  • sallads dressing
  • vitlöks bröd
Precis som med kycklings pasta salladen så koka pastan enligt anvisningarna, skölj i kallt vatten och vänd över lite oliv olja. Hacka skicka och rökta sidfläsket i bitar, koka ärtorna och spola kallt. Hacka sallad, paprika, purjolök, rödlök, gurka, tomat sedan bara blanda ihop. Denna vart min favvis....kan va för den rökta sidfläsket som jag är helt tokig i =)



Bara att ställa in i kylen och ta fram när du är sugen, mena tusan va enkelt och jag ha en känsla att på sommaren kommer denna slå stort. Jag som hata att äta varmt på sommaren lär väl inte gilla det bättre nu när man ha en bäbis i magen. Men dock måste jag tydligen föda den ;)

Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...