lördag, mars 24, 2012

Färgning av hår....

Jag ha juh min förkärlek av rött hår, dock så har jag så pass mörk brunt att skulle jag färga rött direkt på mitt hår så gör det inge större resultat. Det blir liksom bara lite mer rött i men annars inget större resultat. Sååååå, jag tar först en blond nyans och blondar mitt hår sedan direkt efter så tar jag en knall röd och färgar....


Så här ha jag gjort sedan man va ung, minns hur många handdukar det gick åt å färg patroner här å där. Minst en gång i veckan i några års tid färga jag håret men det tog som aldrig skada....måste haft tur. Hör många som får så skadat hår å klyvna toppar, jag ha inget dera. Tacka min mor för det, hennes kalufs verka jag ha fått ärva ;)


Idag testar jag två nya färgnings typer, Syoss är helt ny för mig och jag hoppas på ett bra resultat. Jag vill inte ha det STOPP rött men int faan långt ifrån....när man är i solen ska det...SKINA =) Aja, det är bara på med färg kläderna å så hopp in på toa och bleka det lite först.....



In smetning av bleknings medlet och jag ser redan att håret börja tonas lite. Bränner inte alls men luktar pyton...som vanligt. Känner hur hjänrceller smiter ut från alla håll å kanter. Å va ond jag känner mig ;) 
Fick en fråga en dag av en kompis varför jag gillar rött hår, mjo men det ska jag säga dig. Det passar bra till min personlighet, rött hår står för min 5 sekunders glödheta humör, min passion för ...ja du ;) Så rött, thats for me!





Inte direkt impad, efter 45 minuter bruka jag va mycket blekare än så här. Vist....jag är blekt men inte BLEKT!!!! Fördelen va väll att den brände inte men naktdelen nu är att den röda färgen som ska i inte kommer bli JÄTTE röd utan bara röd. Aja, jag va blond i 10 minuter så nu i med rött.....



Känner mig redan som hemma, röd, orange, gul...vette faan va jag ska kalla smeten som jag stoppa i håret. Nästan rosa aktig ett tag där. Man skulle applicera den i torrt hår men jag ha int tin ä vänt. Hä ska hänn nu!




Om 45 minuter får vi se resultatet, blire orange slår jag ihjäl nån!

Hojt!

1 kommentar:

Elina sa...

Underbart med färg igen! Det hurrar vi för! Hurra hurra hurra!! Det hade du ju jämt förr. Känns som gamla Kiwi tittar fram lite! Ser fram emot slutresultat vare sig det blev rött, rosa eller orange!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...