onsdag, mars 28, 2012

En humör tablett tack!



Äre inte det ena så är de då de andra, med vädrets temperaturer och nederbörd verka mitt humör vända sig 700 gånger på en dag. Det måste tusan i mig ha med vikt nedgången å göra, jag va aldrig så här förut men nu jävlar jäklas alla hormoner i min kropp med mig.


Man går från super glad till pist till förvirrad till BITCH till förbannar till gråt å detta är bara under 10 minuter. Skulle vara suvveränt om det fanns en tablett för varje humör.... 


" nä men idag känner jag för att va bitch hela dagen så jag tar ett bitch piller"


" idag tro jag vi ska va super duper söt å snäll så vi tar ett super duper sött piller så blir alla glada för en dag"


... mena, dom kan juh komma på piller för alla andra saker så varför inte komma på ett piller som kan hjälpa mig å mina hormoner. Aja, våren är här å tinar bort all snö så jag är rätt glad för det, verka som det kommer bli sommar ändå. Jag var faktiskt lite fundersam när man ser snöhögar som är nån meter höga, börja då fundera om man ska fira midsommar i snö eller =)
Mycke som ska fixas nu i vår så man kommer ha det man gör så att säga. Men förhoppningsvis äre sista året man målar röda bräder i alla fall......kanske.......
Oooooo, å så blire juh en Hollands resa i sommar, tjohooooooo!!!!! Kiwi ska flyga för första gången, fara utomlands för första gånger. Det är väll faan på tiden va ;) Längtar som faaaaan, som ett barn på julafton =)



Resultatet efter en färgning av mitt hår, vart riktigt snyggt tycker jag helt klart. Väntar nu bara på en solig dag så ska jag visa hur mitt hår skiner rött i solens strålar. Älskar bara rött.....thats just me =)
Sen att man inte ser klok ut när man tar ett kort på sig själv är en heeeeelt annan femma, är inte det lättaste...vill ha ett stativ tack =)



Vart dessutom grillat både lördag och söndag, nu när snön tinar bort och man börja känna solens strålar värma äre dags å fira lite med nygrillat och alla tillbehör som ska vara till =) Perfekt glöd fick vi i lördags men söndags tro jag bara de va sur kåle....



Kan jag fresta med en ny grillad fläsk karre, rödlöks-feta ost sallad och en majskolv ? ;)




Söndagen bjöd på grillade potatisar, revbenspjäll, korv och majs kolv...inte helt fel de heller ;)


Filodegs rullar med köttfärs fyllning
(ny)



Alltså, det såg så enkelt ut att göra dessa...de va som inga problem. Men hum hum......ja, man ska först göra en fyllning med precis vad som helst. Någe du liksom gillar det behöver inte vara någe märkvärdigt....en köttfärsfyllning, korv fyllning, grönsaksfyllning...så länge fyllningen är varm (are). 
Jag gjorde en fyllninga av...

  • köttfärs
  • champinjoner
  • majs
  • lök
  • philadelfia ost (vitlök å örter)
  • vitlök
  • vitt vin
  • salt/peppar
  • persilja
  • vitlök & örter
  • chili pulver
Stekte ihop allt till en gröt, så lite blött som möjligt.
Bredde ut filo degen och delade den i 4 bitar. På med röran och så rulla ihop....där kommer de roliga....
VADÅ RULLA IHOP!!!!! Filodegen fastna i allt och man fick slita loss den mer eller mindre och lappa ihop med fingarna så gött det gick. Sen lägg dom i en smord ugnsform, på med riven ost, flingsalt och peppar. In i ugn på 200grader i 12 minuter. Så är dom klara.....





Servera sallad och lite gräddfil till, det va absolut inge fel på smaken bara att den va lite svårare att rulla ihop än va jag trott. Ska testa frusen filodeg nästa gång för den är inte riktigt lika känslig. men helt klart värt att testa igen....


Idag blire krabb burgare här hemma, ska bli gött hoppas jag =)


Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...