lördag, augusti 13, 2011

Lördags sysslor på landet...

... med både djur som ska utfodras och gården som ska tas hand om. Med allt vad det innebär....

< ----- Nanina kom lite väl nära kameran men vart ett bra kort ändå =)

Idag ha vart fullt upp ute, man passar på nu att göra så mycket man kan eftersom det inte regnar. Plus att nu är det så himla skönt ute, det blåser lite kallt och samtidigt så värmer solen. Känns lite som hösten kommit men för min del gör det inget, våren och hösten är den bästa som finns =) Jag tar på mig lite tjockare kläder när man går ut och fixar så funkar det. Man behöver inte skoter overall och man behöver inte bikini, man är så där mitt i mellan .... sååååå underbart =)


 Har både hunnit med att bära bort lite plank, bräder och så måla massa bräder. Städat bort i källaren så jag kan måla vita bräder där nere, ja vi ha vart lite överallt och fixat. Å så ha vi juh haft lite djur att ta hand om, dom ska ut in och ha mat...dom ä konstiga...behöver mat och städad bur/låda tydligen ;) Så idag ha vi hunnit en massa å lika mycket blire imorrn om vädret tillåter =)




Lill skrutten min lever och mår bra, han är verkligen lika gosig som vanligt. Synd bara man inte ha lika mycke tid för honom som förut.... Snällare kanin får man verkligen leta efter!



Mystan håller koll på Lilla Skrutt och passar på att sitta vid fönstret och titta ut. Fick sätta upp myggnät så inte kissen hoppa ut och inte massa flugor kom in. En av kattens många favorit ställen i huset.....garaget..... konstig katt =)



Under bräder och lock som jag målat läggs nere i car porten och väntas på att bli uppsatta. Det lär nog bli det tre dubbla innan det kommer försvinna. Svärfar jobba för fulla muggar på andra stället så vi får vänta =)



Körsbärs träder växer och frodas, många små körsbär hänger och bara väntas på att bli uppätna =) Jag ska spara kärnorna och se om jag kan sätta ett eget körsbärsträd...vore gött....



Idag åkte Iza in i hundgården med sina syskon, lite överskott energi behövde hon bli av med. Groa och Iza busa mest medans Grosse låg mera och titta på.....på slutet i alla fall ;)



... puss ...



... Grosse...



... Groa ....



...syster bus ...


Inte alls så dumt väder idag, blåste kalla härliga vindar. Va dock bastu uppe på ladugården som vanligt men när man väl gick ut igen vare sååååå skönt....



3 staplar med bräder och plank, denna håller på tömmas. Ska sorteras och bäras bort till olika ställen....




Nu en stapel tömd och bara två kvar, men dom måste vänta lite så jag hinner måla borta lite. Det är bra många bräder i en stapel...200 typ....



Till vänster ligger lock i en hög som väntas på att målas, mitten ligger underbräder som väntas på att målas och så till höger ha jag min arbetsplats där jag målar....


....16 underbräder går det att måla på ett varv....man är less efter 16....



Ladusvalorna ha nu flygit ut...dom flög idag alla 7. Jäddrar vilket kvitter det ha varit under dagarna jag ha målat...



2 stycken va kvar ett bra ...


  

...konstverk ?!?! ;)


En av mina blommor på altan ha en konstig röd/lila/rosa färg..int faan gick det bättre att fota den heller. Men den är stilig och färg grann....




Ser ni brunnen !?!...va inte!?!...int jag heller å jag vill faan inte leta efter det. Det är några hundra brännässlor där nere =S






Samma bild men i två olika färg tappningar, himlen vart så frän på den högra....

  
Grannen Tomas är duktig han, han ha kämpat i veckan med att rensa trä allen som går från vattnet upp till vårt hus. Han har hunnit halva vägen nu. Resten av vägen kvar och sen ska han ta bort lite här uppe som sitter ihop med våran tomt så jag får äntligen rensat runt stenen. Tro jag ska gå över med en bull påse en dag här =)



... hahahahaha, Iza i ett nötskal. Ut med huvudet för att se vad man gör, nån dag kommer hon fastna =)



Det enda...å jag mena det enda jag kan ta hand om som INTE dör.... Jordgubbs plantor, rabarber och gräslök...yay me =) Rabarbern har jag skördat tre gånger och fått 10 liter, gräslöken nedklipppt 2 gånger och så jordgubbar på det. Ja, inte helt fel....



Vet inte med ni men här i norr såga vi inte ned trädet bara för att det lutar och är på väg att rasa. Nej vi tar en stege och stöttar upp det å ha man tur faller det på grannens tomt ;) Hahahaha, nejdå...bara jag som är å fixar lite i trädet. det ska upp lyktor i trädet senare....




När dagen blir trist och grå med massa regn ute är detta mitt projekt. Jag ska fixa min vinterbelysning med nytt grönt, nya ljus och så ska det i torkade kottar....ja...vi får se hur det slutar ...
Nu ska jag käka en bulla, luta mig bakåt i data stolen och spela lite WoW. 


Hojt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ni ska ha beröm , ni gör det bra med hela renoveringen, me like,väntar på inbjudan då det blir klart:-P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...