fredag, augusti 12, 2011

Fyllda Isterband och potatis....

Har flertal gånger hört som fyller sina isterband men jag tyckte det bara lät äckligt. Men så tänkte att va faan, dags att växa upp lite och testa det. Vilket va faan inte sån dum ide, jag tycker det är helt klart någe ni bör testa. Jag fyllde mina isterband med godsaker, följde inget recept (som vanligt) så jag tog allt på en höft. Men så här gjorde jag i alla fall....

Kiwi's Fyllda Isterband!


Fyllning....

  • Cantadou (4 peppar)
  • Philadelfia ( lök och tomat)
  • Rött äpple (små, små bitar)
  • Rödlök (små bitar)
  • Röd Paprika (små små bitar)
  • Färsk Persilja (kruka)




Lägg i lite margarin i en ugnsform (går att utesluta för isterbandet kommer ge ut en massa fett). Skär ett djupt snitt i isterbandet, men se till att inte snitta hela vägen ned.



Fyll rikligt med fyllning i isterbandet, använd fingrarna...går lättast. In i ugn på 225grader i 20 minuter. Kolla till nån gång på slutet så du inte bränner vid...vissa ugnar är varmare ha jag sett.




Alltså, det var riktigt smarrigt. Dock är det väll inte något för en som bantar eller får halsbränna lätt men för alla ni andra så tycker jag ni ska testa =)


Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...