måndag, augusti 02, 2010

Lite grävning och idag.....

... jag ä lite efter som alltid, jag hinner inte med att lägga ut alla bilder man ta så dom bruka kunna konsten att komma så här lite efter men va gör väl det. Ni ha ändå ingen aning när jag egentligen tog dom ;)

Ja förra veckan bestod av grävning, grävning ååå låt oss gissa....grävning =) Söndag vart dock krattning och städning så man slapp grävning då. Det sista vi grävde var fredag och då vart det bland annat trummor i vägen så vi kanske inte får en insjö som vi alltid får. Förhoppningsvis ska detta funka, än fast jag tyckte dom skulle gräva in trummorna på andra ställen. Dock är det inte jag som bestämmer allt...hahaha.... Trummorna får vi via väg föreningen, tar juh hand om vägen så den inte ska förstöras. Skulle bara haft några ton grus också, det behövs till både vägen och våran infart...plus sno-plan här.....


Vart lite stubb brytning på neder sidan också, vi hade ett 10 tal stubbar som skulle tas bort här och vissa av dom satt som själva faan. Men öppet och bra blev det. Måste bara nu kratta lite och fixa bort alla rötter....suck.....

Här nere grävde vi också ned Tippex, så både Zazza och Tippex ligger sida vid sida av varandra...snyft....saknar dom =/Lajka var på bus tagen och jagade sin svans, runt runt runt runt runt....hade jag vart henne skulle jag blivit yr efter 2 varv. Men hon bara fortsatt...göra lös skulle jag gissa =)Fis lisa tog bort våran altan, lite så här i förväg men då äre då gjort =)Vindspelet klingar gött i veckan som va, det blåste rätt mycket. När det inte regna vill säga, det va som det man hade att välja på. Regn eller blåst...välj...
Eeeeeek, it got reed eyes....evil thingy!!!!
Katten ha missuppfattat detta, hon är faktiskt inte instängd än fast hon skakar galler. Men söt så söt liggandes med benen i kors =)Jehu, båda trummorna är på plats. Nu återstår att se hur mycket detta kommer sätta, hur mycket vi måste fylla på....Se tomt ut när altan är borta, mer ska bort men det åker bort typ till våren.


Idag vart det att bygga takstolar, Svärfar och Fie ha hållit på med att kapa och hamrat ihop. Jag ha mer vart en lite hjälpreda och hushållsmyra. Vart överallt och ingenstans, gjort en massa småsaker och försökt att inte va i vägen allt för mycket =)


Ja ä man lat kan man juh alltid SÄTTA sig på takstolarna och hoppas dom reser sig själva ;)
...å ä inte Kiwi tyst får hon en hammare i skallen snart =)



Gooooooos, ä lite klining....mysigt tycker en liten kjelsjuk knähund. Som vanligt va hon 5 cm från mitt ben hela dagen. Hon ä ba för mysigast ibland ....

Oh what a little sweet thing...myyyyyy Myst =)
We got a hell of a view, än fast himlen var mörk försökte solen titta igenom med sina strålar. Det va riktigt varmt i morse men på kvällen kjöln det av å man fick ta på sig en tröjja...


Lite fåglar va och sa hej, vänta nog på regn dom också...
Mja, vårat hus....kommer snart se annorlunda ut =) Vi fick upp en takstol idag, den som sitter fast i väggen. Tung som as är dom men på tre gick dom upp...äre bra väder imorrn blire fler då. Ska se om jag kan få lite kort på det också.....

Hojt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej hallå=)

Det börjar se ganska olikt sig nu därborta där ni bor, hälsa alla=)

Elina sa...

Uj, vad ni jobbar på! Hä bli ju brä, de dä! Men det syns inte på sista bilden vilken takstol du menar, det är ingen som sitter fast i väggen, eller är jag galet blind? :D

Kiwi sa...

Anonym - vore lättare att hälsa om jag hade ett namn att hälsa från ;)

E - nej då...du inte blind. Han inte ta kort på den första takstolen vi fick upp. Någon sprättade upp ett moln med en kniv så jag han inte =) Men vist blire bra, mycket nöjd redan nu =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...