onsdag, augusti 11, 2010

Främmande och jobb ....

.... kusin Sofia med sin man Niklas och deras tre barn var och hälsade på i fredags. Vi hade juh tur med vädret så man kunde visa runt lite grann på gården om vad som händer och sker.

Det verkar som om dom gillade utsikten och huset, Niklas ville nog mer eller mindre gå å fiska på direkten. Ungarna hade mer planer på att gå å bada eller mata kaninen. Välgödd kanin vart det men bra för mig...slapp hämta in så mycket mat ;)

Kul att se dom igen, var juh ett år sedan sist. När Henrik och Linda gifte sig, ett år mellan varje besök är väll lite vääääl långt emellan va ;) Ska se om inte jag å Erik kan fara och hälsa på dom också.....det ä som hög tid för det. Det är juh enkelt att fara dit när man är i Stornäs, mena man ha juh som inget bättre för sig =)


Matning av kaninen pågår för fulla muggar, dock är kaninen lite väl....kräsen....
... men man kan alltid försöka med lite olika typer av gräs, ogräs å sånt ;)

Dom for juh så himla snabbt så jag han som inte få några fler kort på dom. Nästa gång måste jag göra punka på däcket eller någe så dom stanna ett tag =)

Lite dåligt väder mer regn och faanskap men va mer kan man begära. Finns inga dåliga väder bara dåliga kläder va =)
Lite snett tak, men tror det ska vara helt rätt ;) Eller jooo...jag vet det är helt rätt, för det är juh jag som ha bestämt det ...mohahahaha =)
hemmagjord byggställning med några bräder, plank å annat faanstyg.. =)

Plasten börja komma på plats och reglarna kommer för fulla muggar upp. Det blir så fint sä....å det blir så tätt sääää. Nu börja jag fatta att nu tusan slipper jag vattnet på bron. Ingen mer dyngsur matta, å så kan man ställa skorna ute istället för att dra in all jord =)






Uäääääää, mitt i jag sitter vid datorn hör jag hur motorsågen kommer fram och ned rasar en massa kvistar...UÄÄÄÄÄÄ...min stackars björk ha förlorat några kvistar som va i vägen. Jag tyckte inte det dock men jag är inte där och bygger så vad vet jag =) Får hoppas denna gamla törbjörk kan få några knoppar mot framsidan....ty han ä nalta kal =)


Halvt fönster?!?

Nu all plast på och alla reglar så nu antar jag det är dags att börja med väggen lite. Eller så kanske...ja int tusan vett jag =)

Vi har en liten vovve som gillar att tjuva bär, tagen på bar gärning skulle jag vilja påstå. Men gött som tusan säger Lajka ;)

, nu ska jag surra lite på skype och spela WoW...

Hojt!

2 kommentarer:

Inger E sa...

...moahahaha! Man kan inte låta bli att garva när man läser, Kristina.

Elina sa...

Jämarns sä bra hä gå! Det blir ju jättestort och bra, uj vad mycket saker du kan samla på dig sen! Haha! :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...