torsdag, september 06, 2007

GOD JUL.....elller, ja...inte än då ;)

Men vi börja närma oss, det är ju faktiskt bara 3 1/2 månad kvar =)
Det underligaste är att man tänker ja men det är ju så långt bort så jag ids inte fundera på det..... *POFFFFFFFFF* .....Ja, då va man i December hutten man ville det eller inte. Tiden går så himla fort så allt man tänkt göra under en månad ska man alltid räkna på 2-3 månader.

Tänka sig vad det skiljer mot för när man va liten, då gick alltid tiden så sakta. Man ville att det skulle bli jul, då verkade en månad mer som ett år =( Sen vart man äldre och börja jobba, betala räkningar och allmänt vara vuxen, då plötsligt stiger man upp borsta tänderna så är det bara att gå och lägga sig för då har hela dagen sprungit iväg. Och det finns inte en suck i himlen att du hinner ikapp den. Undra då hur det är när man blir gammal å gaggig. När man liksom gått i pension, blir man som ett barn igen då eftersom man inte ha något jobb. Eller blir man som en vuxen, man har liksom inte mycke att göra men det tar sån lång tid att göra det att det blir stressande ?!?

Titta man på katterna så verka dom va mer fridfulla och liksom känna lugnet, ja....alla utom Myst. Alltså, de sägas att katter sover större delen av sitt liv. När det gälller Tippex stämmer det. Hon sover minst 80-90% av sin dag men då Myst, ja...då ska man va glad om hon sover 10% av sin dag. Hon ha fasiken inte tid, hon ska kolla garaget efter råtter och så måste man ju hålla kolla på vad matte ha för sig. Minsta lilla jag rör mig så är hon där....går jag från datarummet till sovrummet, ja hon ä där. Hon sitter i dörröppningen och kollar va jag gör. Hon är aldrig mer än 2 meter bakom mig. De ä jätte sött, verkligen. Men när jag vill att hon ska sova för hon kanske har en "spy dag" (kan konsten att äta allt så hon spyr hårbollar å tjaffs) då vill man att hon ska ligga stilla och sova ett tag. Men det innebär att jag rör mig ej, så Erik bruka få hämta någe om jag behöver nått =)

Hmmm....vi gick från jul, till stress, till katten.....jag försvann från de ämne jag skulle snacka ojm...*skrutt*....

Ja, jag återkommer sedan om mer om jul.

Stress och hur vi tar vardagen är ju ett intresant ämne det också =)


Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...