torsdag, september 20, 2007

Att göra lista före Jul!


Julen, ja...den är verkligen helig för mig. Mucka med mig på jul kan du va rätt säker du får en gaffel genom huvudet =) Men till julen hör också en massa förberedelser. Det är liksom det mysiga med det hela. Enda naktdelen är när julen är över, man liksom ha ätit all god mat och öppnat alla julklappar fylls jag med en tomhet eller...inte tomhet...jag blir tom i skallen och allt bara.....blöööö....Sån tur är går det över ganska fort ändå =) Men här är en lista om saker jag ska göra innan jul....
  1. Julbaka - 24 sorter
  2. Julmat - Revbenspjäll, smågrisar, köttbullar å dyligt
  3. Göra alla julkort till 42 personer
  4. Göra stora jul-önskelistan och skicka ut.
  5. Sätta upp julgardiner och julstäda.
  6. Köpa alla julklappar och slå in dom.
  7. Skriv rim till julklapparna.
  8. Julkollaget
  9. Göra Internet julhällsningen.
  10. Göra Internet Nyårshällsningen.
  11. Matlistorna för October, November, December.

Ja, de va några saker de, men typ bara städandet och byte av gardiner ta några dar...samma sak för julbakningen. Varför det blev så många sorter är för att jag kan inte bestämma mig för vad. Jag kommer göra smågodis också vilket alltid bruka va uppskattat. Jag älskar att baka men jag äter kanske bara 1% av det jag bakar för jag ger bort kaklåda efter låda till släkt och vänner. I år verkar det också om att det blir en julklapp til varje, för det önskas nästan bara dyra klappar. Å stora verka dom också bli =)

Ne, nu ska jag försöka att släppa lite på jultänkadet och koncetrera mig på...ja....va som hellst en inte jul. Lika med jätte svårt för mig =)

Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...