onsdag, februari 07, 2007

Vintern ha gjort sina spår...

Jaha du!!

Ni ska veta att jag gilla vintern, absolut.
Skulle det vara upp till mig så skulle man ha 3 månader sommar, men temperaturen skulle inte vara över +20 grader.
Det enda jag gillar på sommaren är att man kan bada, festa så skönt utomhus, grilla och alla blommor som blommar.
Men då när det gäller vinter, ja...det är mycke jag gilla med det. Om det är kallt så klär man på sig mer. Äre varmt så tar man på sig något svalar...försök ta av dig någe när du är näck på sommaren och det känns som du står i en bastu med 300 grader, smått svårt vill jag påstå.
Vintern är också så rofylld och härligt vit, så oskuldsfull.
Skoter, grillning, varmchoklad utomhus, aldrig svettas, många pippifåglar i hålken, snöbollskrig, lättare att andas...ja...det är så många possitiva saker för mig på vintern att det är svårt att förklara. Det bästa är nog min energi. Jag har 110% energi under hela vintern och sedan när det blir sommar har jag knappt 20%....Jag är oftast sjuk på sommaren också.. =(

MEEEEEEEEN!!!! nu kommer det som är negativt vid vintern...
Om strömmen går en längre tid får man välldiga svårigheter med huset efterssom pannan och det är beroende av strömen.
Blir det över -30grader fryser vårt vatten...VILKET DET GJORT NU!!!..

Det är sanslöst, vi ha inget vatten sen i morse, oj va beroende man är av det. Jag skulle idag ta och duscha men det gack inte. det fanns liksom inget vatten att ta ur kranen....SAAAAAATAN!!!....
Jag som hade tänkt att duscha, tvätta och lite sånt men inge vatten, ja...då kan man skita i sånt för det funkar liksom inte.Jag hoppas nu bara att svärfar kan fixa det imorgon så att vi få vattnet tillbaks...jag vill ha VAAAAATTEN!!!
Förbannade kyla, mer snö men mindre kyla....*suck*..
Ja, tur det finns ström i alla fall =)

Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...