torsdag, augusti 07, 2014

Nu vare dags....

Efter att ha haft Bloggen på is i några månader är det nu dags att göra ett ryck igen, speciellt nu när jag ha fått med mig några företag som ge mig saker som jag kan baka och laga mat med gratis produkter. Enda dom begär är att man ska göra lite reklam för dom och det ska vi väl kunna fixa =) Så nu ha man lite press på sig att fixa saker å ting, kanske kan få tummen ur arlset då =D


Kan ni fatta att det är Augusti nu, mena hela Juni och Juli är slut på. Tyckte nyss att det va April och man planerade vad man skulle göra i sommar, vi ha hunnit med vissa saker men jag skulle vilja hinna med mer. Sån tur är så är inte sommaren slut så kanske man ska kunna hinna med en eller två saker till....
Vi ha juh hunnit med....

  • Storuman Dagarna
  • Leos dop
  • Leos 1års dag
  • Bada ( ett flertal gånger )
  • Grillning
  • Träffa familj och släkt
  • Picknick
  • Lycksele resa
  • Gammplatsen
Ja, några saker i alla fall från vill göra listan är klar, hade man inte vart sjuk hela tiden skulle man hunnit mer. Struttsfarmen och Umeå resan ska bli men vart ingen djurpark och ingen mer marknad vad jag vet av. Kanske hinner mer nästa år och kanske ha bättre med pengar för än hur man drar det kostar ALLT pengar nu för tiden...

Å på tal om pengar, jag är YBER tacksam för släkt och min familj som skickat bäbis saker till oss så vi bara behövt köpa blöjjor och mat för resten ha han haft/fått. Jag är jätte glad ni hjälper oss... =D


På tal om annat, satt och pratade med Pelle om hur tusans snabbt barn växer upp. På ett år ha han lärt sig... 
  • prata
  • munpruttas
  • bitas
  • äta själv
  • gå i trappen
  • peta näsan
  • se på tv heeeeelt fokuserad
  • säga till när han vill ha vissa saker
  • bada själv
  • duscha
  • jaga kisse
  • rycka pappa i skägget
  • skruva å hamra
  • klättra upp på pallar
  • kamma sig
.....han ha lärt sig så mycket. Vill inte tiden ska gå så fort...hänger inte med juh =/ Men det är så kul när man se hur han utvecklas hela tiden. Lär sig saker som man tycker man aldrig sagt eller visat men han kan det, han ser och han gör :D

  
Ute på prommis möter vi grannens underbara vovve, han ääää så söt å så kjelis =) Dom ha en katt som också bruka följa med än vart dom går, hon ligger på bron och kollar på ....



Leo gilla vovven, han är en riktig pussis :D




Fiiin solnedgång man ha att kolla på medans man går...inte fy skam =)


Ute och busar i gräset, satt han på gräset han kuta till gruset. Satt han igen på gräset han kuta till gruset och sedan gav man upp =)


Myst är också med, dock högt upp och ska helst stanna där också ....




Ge bort stenar gör man inte...min min min.....allihop....


Maten idag vart ätror, morötter och ravioli...muuuums. Det gick verkligen hem dock vette tusan hur mycket som hamnade i munnen =)




 Ja han vart juh vacker i alla fall =D

Nä, nu dags att planera lite vad man ska baka..göra för mat å skryta om...*host*....men det kan lika gärna bli skit av det hela. =) Ni som sett mina kladdkake muffins ha sett dom kan...bli...ja....fel =D Men, den andra satsen jag gjorde vart perfekt. Träning ge färdighet å glöm inte det :)
Å så dags att busa med TIPPETÅ!

Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...