onsdag, juni 12, 2013

Varmt, hett och allmänt olidligt....

 ..... om man nu är gravid och inte klara värmen så himla bra men härligt om man nu gilla den där solen lite extra mycket =) Väldigt glad att hos svärfar fanns det lite skugga på altan att smyga sig in under och leka ljusskygg.

Detta är lite blandade bilder från förra gången Pia och Thea va i stan och hälsa på hos svärfar. Längre ned ha vi nyare bilder sedan vi va där sist. Det blir en massa bilder men jag glömmer lägga ut tyvärr, aja....så länge jag är inom samma år ska man tusan va glad va ? ;)

Härligt att se att Pelle kommer mer och mer in i rollen som morbror med tanke på att om MINDRE än en 1 månad kommer våran lilla knådd. Men jag tro det kommer gå bra, han kommer snabbt in i rollen och gilla barn så jag är inte orolig =)



Morfar sitter också med och leker lite, det går lite långsamt en dag som denna men samtidigt ska man inte klaga. Mena, det kunde vart -20 å snålblåst =) Härligt att det är sommar i alla fall, kan göra lite mer ute nu....




Gosa mot mammas axel är inte helt fel, visa hur söt och rar man verkligen kan vara =)


Långtunga fram, tro tusan Thea ha längre tunga än jag......


Har en massa mer bilder på Thea, det är så svårt att välja vilka man ska lägga ut för att inte spamma bloggen. Kan tänka mig jag kommer ha det ännu värre när våran kommer, blir nog ett antal kort där och ska man välja vilka man ska visa.....jojo....tro hon/han ska få en egen bilder blogg där man kan lägga ut en hööööög =)

Några dar efteråt for vi tillbaks till svärfar för att hälsa på, då med Pelles gamla kamera eftersom min gått sönder. Passande eller hur ?!?! Dock glad denna funkar rätt bra än fast han käkar batteri som satan, lite sämre kvalitet men ändå....ja.....nöjd =) Få köpa en ny när man får råd, nu är det allt till ett barn som ska inhandlas och så kommer juh storuman dagarna och då vill man ha en slant över =)


Hitta en massa att fotografera i svärfars trädgård, nu när man inte har en egen får man väl ta kort på andras då. Njuta lite av gräset och alla blommornas doft (om man nu kände lukter) men jag vet det lukta gött =)




Riktigt stora fina blommor, är inte dessa blommor egentligen ogräs ??? Som bruka växa på åkrar ??? Här växer dom i buskar och gör dom riktigt snygga =)



Svärfar köpt sig en ny åk gräs klippare, kan va bra för ryggen hans. Han verka då nöjd å glader...om några år kan Thea eller våran kvådd köra den ;)


Ego porträtt ;)


Ja ä int gravid...jag ä FET! GAH, när jag sitter ned se jag inte gravid ut utan bara allmänt fet. Ha liksom inte den där kulan som alla andra smala personer har. Står jag upp så vist, då se man lite gravid ut men sitter man ned...nja. Självkritisk!?!?...ja som faaaan =)


Men jag kan skratta åt det också ;)


Pelle kom på en maträtt som vart riktigt jävla god. Vad sägs om....

Pelles baconfyllda ugns falu!

  • 1 ring ugns falu
  • 1 bacon paket
  • 1 paket philadelfia ost (vitlök och örter)
  • mycke riven ost
  • feta ost
  • margarin
  • oregano
Börja med att lägg i lite margarin i en ugnsform, skär en skåra längst med hela falukorven. Fyll med bacon som du trycker ned längst ned i hela snittet. Det får falukorven att öppna sig lite, i med lite riven ost. På med philadelfia osten och sedan resterande ost. Så ta man lite feta ost, smula sönder ovanpå. Lite oregano på toppen och in i ugnen på 200 grader i 30-40 minuter. Koka potatis till och smaska på =) 

Åt inte upp allt så dagen efter så värmde vi på resterande falukorv på 175 grader i ungefär 20-30 minuter. Vart nästan ännu godare nu för korven vart hårdare och lite med "stekt"......testa =)



Köpte fyra små former med lock som jag alltid viljat ha, fyllde dom denna gång med äpplen och smulpaj. Gudarns så gött det vart, lätt att värma i mikron också. Bara 1-2 minuter så är dom klara, tänkte jag skulle testa med rabarber och jordgubbar kanske ??  Plus att nu kan jag göra broccoli gratäng i två små och två vanliga så kan jag få min broccoli så få Pelle sina normala =)

Kladdkaka avnjuts just nu så....ja.....jag få baka någe i helgen skulle jag tro =)

Hojt!

3 kommentarer:

Elina sa...

Men magen! Där är en liten plutt! Häftigt att du snart är mamma, din lilla skorv! Hoppas hoppas hoppas att vi hinner träffa varandra när vi åker upp i sommar. Stor kram!!

Kiwi sa...

Jo, magen är inte så stor =) Hon/han där inne är juh inte så stor hellre, blir en liten pluttis ;) Hoppas också vi ska ha tid att träffas, så länge den i magen sköter sig så ska det gå som planerat =) Kramiz!!! =)

Pia sa...

Den blommande busken är någon typ av spirea. De finns i lite olika varianter. Fina tycker jag!

Pelles recept måste provas framöver!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...