söndag, maj 19, 2013

Blandade bilder från Mars....

 Duktiga jag har juh lyckats he sönder kameran men kunde rädda minneskortet i alla fall. Hitta några bilder som jag inte lagt ut så jag räddade dom nu, kommer väl använda Pelles gamla kamera så länge. Den är bara på 4MP och min gamla på 12MP så kvaliten är nalta sämre men bättre än inget. Kommer köpa en ny kamera så fort jag kan, så fort man ha råd helt enkelt =)

Dessa kort är från Mars månad, man ha lite mage men den jag ha nu är något större =) Ska se om jag kan få Pelle att ta någe kort på mig, det är kul att se hur man förändras. Än nu fast jag AVSKYR att va på kort. Tro inte det finns allt för många kort där jag ler och inte gör grimaser =D

En sak jag märkt, jag ha tillräckligt mycke hud för att minst vänta trillingar. Jag kan leka med skinnet på magen, runt naveln så jag få skratta som tusan ibland. Man drar naveln ut och runt och på sidan  så man skulle lätt kunna gömma en tjock penna där inne =) Satt och höll på med ett korsord en dag när jag fundera va tusan jag gjort av suddi gummet, sökte föbrilt men kunde inte hitta det. Sedan när jag satt på toan hitta jag den... I MIN NAVEL =) Ha alltså hett in den i naveln utan att tänka på det...*host*..... nä jag ä inte alls underlig =P



MUUUUMMA, jag kan äta tonfisk röran hur mycket som helst så länge jag får en fräsch sallad till =)


Ute på en av våra promenader upp till vattentornet hitta vi åt några rådjur, va 4-5 stycken som hoppa och stuttsa på den skogsplätten som finns där. Skulle kunna tro någon mata dom här omkring =)


Gäggigt, lerigt.....å blött men i solens sken äre skönt ändå. DOCK verka hundägare tycka att här kan deras hundar skita hur mycket som helst och man behöver tydligen inte ta upp efter sig. SÅ JÄVULST många här omkring som är hundägare som är så JÄVLA lat....orka inte. Nä man kan ju bli tränad av att böja sig ned för att ta upp bajs. Blir så jävla less.....


Storgos på högsta nivån när vi är hos svärmor och Bernt och hälsar på. Lill kissen kräver lite gos han också, men om någon kan stångas när han ska gosa. Men han är så söt man kan bara inte låta bli  =D



Han har sin egen lilla stil också ;) Oftast sitter han i famnen hos Bernt som du håller en liten bäbis, å så ska du klappa han på rumpan....det gilla han =)


En vy när man sitter uppe på bibblan i Övik, sitter här och kollar lite i bäbis böcker om mat och sådant. Men jag hittar så mycket mer än bara sånt ;) Det man se på bilden förresten är Foppas hotell till vänster och till höger.....ja....um....va heter byggnaden montro.... kom inte ihåg =/ Men man kan se hamnen ;)


Denna bok måste införskaffas när barnet börja vilja ha kalas, så underbar roliga saker man kan göra. Kanske något för dig E, den skrek ditt namn =)


Garva när jag såg denna bok, tänkte på min bror Erik och kände att jaaaaa....jag kan nog hålla med om texten men det borde va en varnings text under att sallad kan även bilda gas vilket gör att utrymme behövs, möjligen en gaskammare till mannen =)

Nyare bilder kommer ;)

Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...