tisdag, juli 24, 2012

Lägenheten.....

 ... Ha tänkt lägga ut bilder på lägenheten nu ett tag men som vanligt så gör man annat istället  =)
Bott i lägenheten snart 6 veckor nu, känns gött man börja få lite ordning, dock behöver jag en bokhylla / tv bänk å så ska jag fixa i ordning mitt vardagsrums bord. Har det hos Erik, det är slipat men nu ska det betsas och så ska jag få på ett klarlack så det tål lite. Förhoppningsvis näst, nästa helg så ska jag få i ordning på det =)


Så, här kommer lite bilder från lägenheten innan jag flyttade in....




Vardagsrummet....



Vardagsrummet / balkongen....



Badrummet....




Sovrummet...






Köket.... 




Hallen..... 



Ingången .....





Köket lite mer fullt, att flytta från ett hus till en lägenhet har sin baksida. Man har en miljon saker man vill få in på någe sätt. Tycker ändå jag är rätt duktig som fått in sakerna så bra som jag nu fått. Skåpen är rätt fulla men jag har inte allt som jag vill ha, en skärmaskin, vattenkokare, mackjärn å lite annat smått å gött ska in ;)




Hallen, börja få bukt på den men jag ska in med en spegel vägg där katt buret står. Å så äre nån småsak till som ska upp.....




Somrummet, här ser vi också säng gaveln. Den är inte helt klar än, ska på en list upp till å så ska det 3-4 metall krokar där också. Som ska kunna hålla i glas ljus lyktor...bland annat =)




Renskinnet är självfallet upp på sin plats, det vart riktigt bra måste jag säga. Nu ha jag juh ingen ordning alls, det är lite saker här och där som ska plockas bort men eftersom jag har en sån SÖT KATT som tyckte igår natt hon skulle pissa på täcket så vart det lite kaos.....mer tvätt så imorrn blire kuta skytte trafik till tvättstugan och hoppas jag få bort allt.....




Självfallet är älg hornet som jag fått av pappa uppe på väggen också.... få se...renskinn, älg horn å dröm fångare. Man skulle kunna tro jag kommer från norr =)




Badrummet vart inte hel skabbigt heller, riktigt fräscht å så lite mina färger. Vitt å lila.... =)



Vardags rummet.... soffan som vi va och hämtade för tre veckor sedan. Helt underbar, går dessutom att bädda till en dubbel säng.....sweeeeet =) Min bästa tavla rakt ovanför jag gilla riktigt mycke... å så på vänstra väggen hänger alla kollage jag gjort. Ska göra ett nytt nu inom nån månad.....känner jag vill ha lite nya kort. Bättre än ett foto album tycker jag =)




Som sagt, en bokhylla tack =) Men data bordet står på plats, det va ungefär den första saken som kom upp...mena.....utan dator dör jag ;)




Kisse ha sin kattpelare vid fönstret, tro hon är riktigt nöjd faktiskt =)









Nyfiken i en strut gilla att hålla koll på alla andra katter, eftersom jag är på nedersta våningen så ha jag koppel på henne så hon INTE ska kunna sticka. När katt hanen.....erna....många.....så finns det en risk hon vill dit. Ni ska höra va hon prata med dom ibland, värsta primadonnan....








Sänggaveln....så fruktansvärt enkelt att göra en. Nu ska jag bara fixa dom sista sakerna så är jag helt nöjd =)


De va lite från lägenheten de....vilket uppdateras och ändras hela tiden men lite kul att visa för föräldrarna och vännerna som inte har chans att komma hit bara så där. Jag lever...mår gött och ja..tar hand om mig... =)


Hojt!

2 kommentarer:

Elina sa...

Men så himla hemtrevligt du har fått till det! Det ser verkligen hembonat ut, jag förstår att du trivs. Kul att kisse verkar trivas också. :)

Må gott i nya lyan!

Unknown sa...

Åh det är just en sån här lägenhet jag ska flytta till i höst! Så bra att det fanns bilder att se! :D Var lite orolig för hur det skulle se ut. Kunde inte fara från Södertälje och se på den.
Tack tack tack :D :D :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...