onsdag, juli 07, 2010

Fiske i Orrtjänna...

.... med en skvätt mygg å 1 liter MYGGSPRAY =)

Ja, i alla fall om man fråga mig, dom andra tog bara nån matsked men ni vet jag å mygg, kan man inte döda dom så kan jag tamme faan göra deras liv kletigare. Dom fastna inte på armen som dom bruka göra men int faan va det lågt ifrån.

Börja med att när vi for dit så va det lite mygg och målning så jag i min stilla hjärna tänkte här bli vi int länge så jag kan härda ut. Spruta kläderna fulla med myggspray och allmänt försökte ignorera dom. Erik va klädd som ba den, life fiskekläder medans jag ha ba vanliga hemma kläder (tunna byxor och tunn t-shirt) Nu va ju inte detta Kiwis bästa ide i kläd väg men va tusan, hur skulle jag kunnat veta jag skulle haft en atombomb med mig =)
Pappa tyckte int hä va så mycke mygg, runt han nä!!! Antingen gasa han dom till döds eller så rökte han så dom försvann...hmmm....tro jag ska börja fiske röka för dom verka slippa faan skaperna =)

Tog fram kameran och börja plåta lite, det ä kul att utforska vad man kan göra......... Hmmm, hitta lite mygg på korten också...alla prickar ni se här är MYGG!!! Kan ni förstora kortet så gör det då kanske ni förstår ;)

Man fick många fina bilder också....för i detta grå väder så sprack molnen bort och in kom solen med dess värme. Jag som redan bränt och glömt sol glasögon i bilen vart inte så impad. Men jag satte ryggen till solen så funka det bra =)
Denna mojäng som pappa sätter på spöet är en typ av napp indikator, alltså varje gång en fisk nappa gör den en *gnäääääät* ljud. Lite fusk tyckte jag men dock inte pappa ;) Han fiska med två spön, ett med botten mete och ett med tylla. Han fick kuta mellan lite då och då....dom tog som i vågor...
Några moln kunde man hitta om man kolla upp....se ni...en strids vagn =)

Vissa kort tala för sig själva ;) Men vist ser vattnet ut som kvicksilver ....

Lingonris blomma....

Hjortron blomma....

Erik med sin fina nya väst, han köpte den på marknaden. Jag va väldigt sugen på att köpa en med nu när jag såg va bra nät mössa den har....Pappas tre första öringar, han fick både abborre och öring. Samma sak för Erik, det vart bra med kattmat å så nån matnyttig öring =)
Mamma sitter och spejjar på pappas tylla som ligger där ute och guppar. Ibland såg jag eller mamma napperna före pappa eller Erik gjorde det =)Pappa njuter av solen och den fina fisken, Örrtjänna verka va ett bra ställe för pappa. Han gilla att fara hit, jag vet int...jag ba klaga på stället ;) Men vist vare kul också =)Lugnt och fint tjänna, man såg alla napp när det sluta blåsa. Men det som fisken kom och gick som den ville...
Lite fika med grillat fläsk, dricka, grillad korv och baguette bröd. Hur vare nu morsan...vart va korven?? ;)
*host*....vissa hade knappt tid att fika....det nappa juh... =)
Mmmm...bästa med sommaren.... sitta vid en läger eld och grilla fläsk och ba må gött =)

Fina fisken sä, ba hem å röka, grilla eller steka dom små läckerbitarna.

Mmmm.....på kvälls kvisten var det riktigt ljuvligt ute....

Här kommer två små korta film snuttar jag gjorde med min kamera, jag håller på testa mig fram å se vad man kan göra så ursäkta bild kvalité och allt daller .....




Hojt!

2 kommentarer:

Elina sa...

Helt underbart att se lite vildmarksfilm! Men myggen saknar jag inte. Och någon stridsvagn ser jag inte, men däremot en bevingad häst som hoppar över ett hinder. :D

Kiwi sa...

Tror tusan du ha mer fantasi än jag E =) Men det lät mycket sött det du sa...måste anstränga mig lite, kisa med ögorna så där ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...